Realizowanie w 2013 roku recept lekarskich klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku Numer ogłoszenia: 470258 - 2012

Realizowanie w 2013 roku recept lekarskich klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku
Numer ogłoszenia: 470258 - 2012; data zamieszczenia: 23.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Kościuszki 26, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 4116399, faks 054 4116399.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip143.lo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizowanie w 2013 roku recept lekarskich klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług farmaceutycznych polegających na realizowaniu recept lekarskich klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, w aptekach ogólnodostępnych położonych na terenie miasta Włocławka, na terenie działania Osiedlowych Sekcji Pomocy Społecznej. 2. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): kod numeryczny 85.14.90.00-5 Usługi farmaceutyczne. 3. Przedmiot zamówienia składa się z czterech części: 1) Część I - realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane klientów z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 1 Śródmieście. Apteka ogólnodostępna musi się znajdować na jednej z ulic objętych działalnością Sekcji, zlokalizowanych w centrum działania (wykaz dopuszczonych ulic: ul. Tadeusz Kościuszki, ul. Piekarska, ul. Kazimierza Pułaskiego, Plac Wolności, Zielony Rynek, ul. 3 Maja, ul. Jana Kilińskiego, ul. Królewiecka). Apteka wybrana na realizację tej części zamówienia, będzie realizować również recepty dla osób skierowanych ze schroniska dla bezdomnych. Przewidywana wielkość zamówienia wyraża się w wysokości ok. 52 016,37 zł, przy czym zakłada się realizację recept na leki (w przybliżeniu): refundowane - 49,90% udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków; nierefundowane - 50,10% udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków, tj.: 26.060,20 zł. 2) Część II - realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane, klientów z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 2 Zazamcze. Apteka ogólnodostępna musi się znajdować na jednej z ulic objętych działalnością Sekcji zlokalizowanych w centrum działania (wykaz ulic: ul. Wieniecka, ul.Promienna, ul. Budowlanych, ul. Radosna, ul. Toruńska). Przewidywana wielkość zamówienia wyraża się w wysokości 27 237,09 zł, przy czym zakłada się realizację recept na leki (w przybliżeniu - refundowane - 47,87 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków; nierefundowane - 52,13 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków tj.: 14.198,70 zł. 3) Część III - realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane klientów z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 3 Wschód. Apteka ogólnodostępna musi się znajdować na jednej z ulic objętych działalnością Sekcji zlokalizowanych w centrum działania (wykaz ulic: ul. 14 Pułku Piechoty, ul. Łanowa , ul. Żytnia, ul. Ostrowska, ul. Cmentarna, ul. Barska). Przewidywana wielkość zamówienia wyraża się w wysokości 31 481,60 zł, przy czym zakłada się realizację recept na leki (w przybliżeniu): refundowane - 45,91 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków; nierefundowane - 54,09 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków tj.: 17.028,40 zł. 4) Część IV - realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane klientom z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 4 Południe Apteka ogólnodostępna musi się znajdować na jednej z ulic objętych działalnością Sekcji (wykaz ulic: ul. Kaliska, ul. Stefana Żeromskiego, ul. Wiejska, ul. Planty, ul. Kruszyńska). Przewidywana wielkość zamówienia wyraża się w wysokości 18 854,37 zł, przy czym zakłada się realizację recept na leki (w przybliżeniu): refundowane - 44,15 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków; nierefundowane - 55,85 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków tj. 10.530,17 zł. 4. Realizacja recept przez klientów MOPR odbywać się będzie w formie bezgotówkowej. Klienci będą zobowiązani razem z receptą przedstawić wystawiony przez odpowiedniego pracownika socjalnego wniosek o zrealizowanie leków (wzór wniosku stanowi załącznik do istotnych postanowień umownych, załączonych do niniejszej specyfikacji). Pokrycie kosztów leków klientom pomocy społecznej, stanowi określona pomoc celowa, realizowana zgodnie z przepisami Ustawy o pomocy społecznej. 5. Każdorazowo po realizacji recepty wykonawca zobowiązany jest wystawić fakturę zawierającą wysokość opłat za leki refundowane i kwotę na leki pełnopłatne, na której klient zobowiązany jest potwierdzić odbiór leków poprzez dokonanie stosowanej adnotacji. Adresatem faktur jest MOPR we Włocławku. 6. Wykonawca przekazuje zrealizowane wnioski wraz z fakturami dwa razy w miesiącu w następujących terminach: 1) za okres od 1 do 15 dnia danego miesiąca - do pięciu dni roboczych od dnia zakończenia okresu rozliczeniowego; 2) za okres od 16 dnia do końca miesiąca - do pięciu dni roboczych od dnia zakończenia okresu rozliczeniowego. 7. MOPR przekaże należność za zrealizowanie recept na konto wykonawcy w terminie 7 dni od dnia otrzymania zrealizowanych wniosków wraz z fakturami za dany okres rozliczeniowy.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.14.90.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten potwierdza posiadanie przez wykonawcę zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej, o którym mowa w art. 99 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity Dz.U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271, Nr 234, poz. 1570 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97, Nr 31, poz. 206, Nr 92, poz. 753, Nr 95, poz. 788 i Nr 98, poz. 817 oraz z 2010 r. Nr 78, poz. 513 i Nr 107, poz.679, z 2011r. nr 63 poz. 322, nr 82 poz. 451, nr 106 poz. 622, nr 112 poz. 654).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie przewiduje szczególnego sposobu dokonywania oceny tego warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował: 1) apteką ogólnodostępną położoną w rejonie działania danej osiedlowej sekcji pomocy społecznej. Usytuowanie apteki w rejonie działania danej osiedlowej sekcji pomocy społecznej jest warunkiem koniecznym. Osoby korzystające z tej formy pomocy społecznej otrzymują wniosek o refundację leków w siedzibie danej OSPS. Dojazd do apteki położonej na innym osiedlu, byłby nadmiernym utrudnieniem dla klientów MOPR. Z przedmiotowej formy pomocy korzystają najczęściej osoby starsze i schorowane, dla których poruszanie się jest często bardzo utrudnione, a leki konieczne. 2) apteka powinna być czynna min. 8 godzin, w godzinach od 8:00 do 18:00, przynajmniej w dni robocze. Na potwierdzenie warunku wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenie zawierające podstawę do dysponowania lokalem, w którym funkcjonuje apteka (akt notarialny, umowa najmu, umowa użyczenia lokalu, itp.)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż podczas realizacji zamówienia będzie dysponował przynajmniej jedną osobą odpowiedzialną za nadzór nad realizowaniem umowy, dokonywaniem rozliczeń i kontaktów z zamawiającym, zatrudnioną na czas nie krótszy niż 6 miesięcy w danej placówce. Potwierdzeniem spełniania warunku jest złożenie przez wykonawcę oświadczenia zawierającego imię i nazwisko osoby oraz podstawę do dysponowania tą osobą, w charakterze zgodnie z zapisem powyżej

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnianie warunku wykonawca potwierdza poprzez posiadanie opłaconej i ważnej polisy od odpowiedzialności cywilnej na kwotę min. 30 tys. zł, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, na wszystkie zdarzenia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz oferty (załączony wzór druku). 2. Zaakceptowane istotne postanowienia umowne o udzielenie zamówienia (według załączonej propozycji). 3. Upoważnienie do podpisania oferty (fakultatywnie, jeżeli nie wynika ono z odrębnych dokumentów)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści SIWZ i treści złożonej oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, za wyjątkiem niżej opisanych sytuacji: 1) w przypadku upadłości lub likwidacji wykonawcy, lub innej sytuacji, w której zobowiązanie wykonawcy przejmuje inny podmiot lub następca prawny; 2) w przypadku zmiany danych adresowych stron umowy; 3) w przypadku zmiany lokalizacji apteki, w której są realizowane recepty, z zastrzeżeniem możliwości przeniesienia na adres określony w przedmiocie zamówienia rozdz. II pkt 3. W przypadku przeniesienia na inną lokalizację niezgodną z przedmiotem zamówienia, Zamawiający natychmiast zerwie umowę, a Wykonawca poniesie kary określone w istotnych postanowieniach umownych. 4) w przypadku zmiany obowiązującego prawa w zakresie wykonania przedmiotu umowy, w tym w szczególności obowiązujących Zamawiającego przepisów ustawy o pomocy społecznej. 5) w przypadku innych okoliczności i zmian nieistotnych, o których wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania nie wpłynęłaby na krąg podmiotów, ubiegających się o niniejsze zamówienie, czy też na wynik postępowania

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip143.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, ul. Mazowiecka 5, 87-800 Włocławek.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2012 godzina 09:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, ul. Mazowiecka 5, 87-800 Włocławek.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane klientów z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 1 Śródmieście.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane klientów z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 1 Śródmieście. Apteka ogólnodostępna musi się znajdować na jednej z ulic objętych działalnością Sekcji, zlokalizowanych w centrum działania (wykaz dopuszczonych ulic: ul. Tadeusz Kościuszki, ul. Piekarska, ul. Kazimierza Pułaskiego, Plac Wolności, Zielony Rynek, ul. 3 Maja, ul. Jana Kilińskiego, ul. Królewiecka). Apteka wybrana na realizację tej części zamówienia, będzie realizować również recepty dla osób skierowanych ze schroniska dla bezdomnych. Przewidywana wielkość zamówienia wyraża się w wysokości ok. 52 016,37 zł, przy czym zakłada się realizację recept na leki (w przybliżeniu): refundowane - 49,90% udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków; nierefundowane - 50,10% udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków, tj.: 26.060,20 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.14.90.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane, klientów z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 2 Zazamcze.
  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane, klientów z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 2 Zazamcze. Apteka ogólnodostępna musi się znajdować na jednej z ulic objętych działalnością Sekcji zlokalizowanych w centrum działania (wykaz ulic: ul. Wieniecka, ul.Promienna, ul. Budowlanych, ul. Radosna, ul. Toruńska). Przewidywana wielkość zamówienia wyraża się w wysokości 27 237,09 zł, przy czym zakłada się realizację recept na leki (w przybliżeniu - refundowane - 47,87 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków; nierefundowane - 52,13 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków tj.: 14.198,70 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.14.90.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane klientów z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 3 Wschód.
  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane klientów z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 3 Wschód. Apteka ogólnodostępna musi się znajdować na jednej z ulic objętych działalnością Sekcji zlokalizowanych w centrum działania (wykaz ulic: ul. 14 Pułku Piechoty, ul. Łanowa , ul. Żytnia, ul. Ostrowska, ul. Cmentarna, ul. Barska) Przewidywana wielkość zamówienia wyraża się w wysokości 31 481,60 zł, przy czym zakłada się realizację recept na leki (w przybliżeniu): refundowane - 45,91 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków; nierefundowane - 54,09 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków tj.: 17.028,40 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.14.90.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane klientom z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 4 Południe.
  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Realizowanie recept na leki refundowane i nierefundowane klientom z rejonu działania Osiedlowej Sekcji Pomocy Społecznej nr 4 Południe. Apteka ogólnodostępna musi się znajdować na jednej z ulic objętych działalnością Sekcji (wykaz ulic: ul. Kaliska, ul. Stefana Żeromskiego, ul. Wiejska, ul. Planty, ul. Kruszyńska). Przewidywana wielkość zamówienia wyraża się w wysokości 18 854,37 zł, przy czym zakłada się realizację recept na leki (w przybliżeniu): refundowane - 44,15 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków; nierefundowane - 55,85 % udziału w stosunku do łącznej ilości kupowanych leków tj. 10.530,17 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.14.90.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


ZAŁĄCZNIKI:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (3279kB) pdf
Załącznik nr 1 - Istotne postanowienia umowne (579kB) pdf
Formularz ofertowy (807kB) pdf
Wykaz potencjału kadrowego (79kB) pdf
Wzór oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (144kB) pdf
Wzór oświadczenia w trybie art. 24 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (459kB) pdf
Wzór oświadczenia w trybie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych (153kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Lidia Lewandowska (23 listopada 2012)
Opublikował: Piotr Grudziński (23 listopada 2012, 17:05:33)

Ostatnia zmiana: Mariusz Komorowski (18 grudnia 2012, 08:31:14)
Zmieniono: Przeniesiono do archiwum

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1547