Archiwum 2016 | Archiwum 2015 | Archiwum 2014 | Archiwum 2013
Archiwum ogłoszeń lata 2008-2012
Usługi społeczne dla rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, uczestników projektu Aktywna Integracja - Projekt Systemowy MOPR Włocławek
Numer ogłoszenia: 129464 - 2011; data zamieszczenia: 26.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Kościuszki 26, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 4116399, faks 054 4116399.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip143.lo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi społeczne dla rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym, uczestników projektu Aktywna Integracja - Projekt Systemowy MOPR Włocławek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług społecznych dla 15 rodzin, mających na celu realizację działań w ramach projektu Aktywna Integracja - Projekt Systemowy MOPR Włocławek realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytet VII Promocja Aktywnej Integracji, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. 2. Usługi społeczne składające się na przedmiot zamówienia obejmują: 1) pracę z rodziną metodą Konferencji Grupy Rodzinnej (KGR), tj. przeprowadzenie konferencji grupy rodzinnej dla 15 rodzin; 2) poradnictwo specjalistyczne - zajęcia grupowe z pedagogiem w wymiarze 2 godzin dla każdej rodziny; 3) organizacja warsztatów motywacyjno - integracyjnych - zajęcia grupowe z socjoterapeutą w wymiarze 4 godzin dla każdej rodziny; 4) zapewnienie usług wspierających animację lokalną - animacja społeczna przez koordynatora KGR (animatora społecznego). Animator społeczny jest osobą odpowiedzialną za pracę z rodziną i koordynację działań w ciągu całej realizacji usług (na wszystkich etapach). 3. Przez pracę z rodziną metodą typu Konferencja Grupy Rodzinnej zamawiający rozumie spotkanie, w którym uczestniczy jak największa liczba członków danej rodziny w celu podjęcia próby rozwiązania problemu, jaki się w niej pojawił. Wymagane są poszczególne etapy KGR, na które składają się: 1) Zgłoszenie rodziny a) wstępne zakwalifikowanie rodziny znajdującej się sytuacji problemowej do KGR, b) zgoda rodziny podstawowej na udział w KGR. 2) Przygotowanie bezpośrednie do KGR a) przygotowanie przez rodzinę (przy wsparciu koordynatora) konferencji - m. in. ustalenie listy uczestników, miejsca, godziny spotkania, rodzaju i sposobu przygotowania posiłku, który będzie spożywany w czasie konferencji, b) przygotowanie przez koordynatora rodziny podstawowej i dalszej do konferencji (m. in. zapoznanie z metodą, zasadami, celem spotkania), c) przygotowanie prze koordynatora osoby zgłaszającej do prezentacji problemu w czasie konferencji, d) przygotowanie do konferencji specjalistów zaproszonych na konferencję. 3) Konferencja Grupy Rodzinnej - spotkanie rodziny a) dzielenie się informacjami. Osoba zgłaszająca np. pracownik socjalny przedstawia sytuację, w jakiej znalazła się rodzina. Odpowiada na pytania zdawane przez członków rodziny. Prezentuje także możliwości pomocy, jakie oferuje rodzinie system pomocy, a także przedstawia specjalistów (jeżeli rodzina czuje potrzebę ich zaproszenia), którzy mogą wyjaśnić wątpliwości dotyczące problemu występującego w rodzinie.; b) prywatny czas rodziny. W drugiej części spotkania, prywatnego czasu rodziny, pomieszczenie opuszczają zaproszeni specjaliści, osoba zgłaszająca i koordynator. Rodzina rozważa uzyskane informacje, poszukuje optymalnych rozwiązań oraz sporządza plan pomocy dziecku i rodzinie znajdującej się w potrzebie.; c) zaakceptowanie (lub nie) planu stworzonego przez rodzinę. Jeżeli pracownik socjalny zgadza się z planem, głównie pod względem bezpieczeństwa dla dziecka i rodziny, wypracowanym przez rodzinę, ustala sposoby wprowadzenia go w życie. 4) Zakończenie KGR a) koordynator przekazuje każdemu uczestnikowi kopię sporządzonego planu. Przyjęcie planu przez rodzinę jest formą zobowiązania wobec jego postanowień, b) rodzina rozpoczyna realizację ustaleń zapisanych w planie, c) wykonawca zobowiązany jest wydać zaświadczenie o uczestnictwie w KGR beneficjentom. 4. Zamawiający dopuszcza realizację usług metodą równoważną w stosunku do opisanej w pkt 3 metody Konferencji Grupy Rodzinnej. Przez metodę równoważną rozumie się metodę zwierającą wszystkie istotne elementy opisane w pkt 3. 5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować projekt z osobami zakwalifikowanymi do projektu zgodnie z listami przedłożonymi przez zamawiającego. 6. Wykonawca zobowiązany jest realizować zadanie za pomocą następujących osób: 1) animatora lokalnego, 2) socjoterapeuty, 3) pedagog. 7. Kwalifikacje zawodowe osób przeznaczonych do bezpośredniej realizacji zadania oraz ich doświadczenie zawodowe stanowić będzie element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. 8. Konferencja Grupy Rodzinnej oraz zajęcia ze specjalistami odbywać się będą na terenie miasta Włocławek, w miejscu wskazanym każdorazowo przez rodzinę objętą metodą KGR. 9. Efektem realizacji działań powinno być wypracowanie 15 planów reintegracji społecznej mających doprowadzić do aktywizacji i integracji danej osoby ze społeczeństwem, zmiany postawy pasywnej na aktywną, podniesienie motywacji do podjęcia ról społecznych, wzmocnienie poczucia odpowiedzialności członków społeczności lokalnej za siebie nawzajem, podniesienie poziomu samooceny oraz zwiększenie umiejętności komunikacyjnych. 10. Wymagany jest następujący sposób realizacji usług: 1) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty narzędzia (ankiety) pozwalające na monitoring i ewaluację realizacji usługi: a) ankietę dotyczącą pracy koordynatora KGR, b) narzędzie ewaluacyjne KGR - ankieta dla rodzin, c) narzędzie ewaluacyjne KGR - ankieta dla osoby zgłaszającej. Wzory ankiet opracowuje wykonawca. Załączone do oferty ankiety, ich treść, zakres zagadnień stanowiący odzwierciedlenie projektowanych zajęć, stanowić będą element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. 2) Po zakończeniu usług stanowiących przedmiot zamówienia wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu dokumenty (odrębnie dla każdej z rodzin nimi objętych), zawierające co najmniej nw. informacje: a) Dokument 1 - który stanowi kopia zgłoszenia uczestnika i jego otoczenia społecznego (dokument powinien zwierać informacje dotyczące tytułu projektu, imię i nazwisko osoby zgłaszającej, datę zgłoszenia, miejsce pracy, imię i nazwisko uczestnika w projekcie, informacje o rodzinie w zakresie członkowie rodziny podstawowej - imię i nazwisko, kontakt, wiek, pokrewieństwo, krótki opis sytuacji w jakiej znajduje się rodzina, od jakiego czasu pracuje z rodzina osoba zgłaszająca, powód zorganizowania KGR - główny problem oraz inne ważne uwagi).; b) Dokument 2 - który stanowi lista uczestników spotkania Konferencja Grupy Rodzinnej (dokument powinien zawierać tytuł projektu, imię i nazwisko uczestnika, imię i nazwisko koordynatora KGR, miejsce spotkania, imiona i nazwiska uczestników spotkania).; c) Dokument 3 - który stanowi lista osób objętych wsparciem, (dokument powinien zawierać tytuł projektu, imię i nazwisko uczestnika, imię i nazwisko koordynatora KGR, imiona i nazwiska osób objętych wsparciem, relacja do uczestnika każdej z tych osób, krótki opis działań, podpis osoby wspieranej).; d) Dokument 4 - który stanowi plan reintegracji (dokument powinien zawierać tytuł projektu, imię i nazwisko uczestnika projektu, imię i nazwisko osoby akceptującej plan, imię i nazwisko koordynatora KGR, data i miejsce spotkania KGR, opisane szczegóły planu reintegracji, imię nazwisko osoby do kontaktu, termin spotkania rewizyjnego, podpis osoby akceptującej plan). 3) Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logotypów projektu na wszystkich dokumentach (logotypy zostaną wykonawcy dostarczone przez zamawiającego). 11. Wynagrodzenie wykonawcy płatne będzie jednorazowo po wykonaniu zadania i przedłożeniu dokumentów, o których mowa w pkt 10 ppkt 2, przelewem na rachunek wykonawcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia faktury lub rachunku, z zastrzeżeniem pkt 12. 12. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie niezwłocznie po uzyskaniu środków na realizację projektu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.30.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie przewiduje szczególnego sposobu dokonywania oceny tego warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, usług dla co najmniej 15 rodzin metodą Konferencji Grupy Rodzinnej lub metodą równoważną. Przez metodę równoważną rozumie się metodę podobną zawierającą wszystkie istotne elementy opisane w rozdziale II pkt 3 SIWZ. Na potwierdzenie wykonawca zobowiązany jest załączyć wykaz zrealizowanych Konferencji Grupy Rodzinnej lub usług równoważnych wraz z dokumentami, że usługi te zostały zrealizowane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie przewiduje szczególnego sposobu dokonywania oceny tego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi zapewnić potencjał kadrowy niezbędny do realizacji zadania w osobach: 1) animatora lokalnego - osoba musi posiadać wykształcenie wyższe humanistyczne oraz ukończony kurs animatora społecznego, 2) socjoterapeuty - osoba musi posiadać wykształcenie wyższe, preferowane wyższe kierunkowe socjoterapia lub psychologia, socjologia, pedagogika (wykształcenie wyższe na podanych kierunkach i ukończone studia podyplomowe w zakresie socjoterapii lub ukończony kurs w zakresie socjoterapii), oraz minimum 3 letnie doświadczenie w pracy socjoterapeutycznej, 3) pedagoga - osoba musi posiadać wykształcenie wyższe pedagogiczne i minimum 3 letnie doświadczenie w pracy pedagogicznej. Potwierdzeniem spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest sporządzenie przez wykonawcę wykazu kadry, uwzględniającego wymogi zamawiającego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie przewiduje szczególnego sposobu dokonywania oceny tego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie
- opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
inne dokumenty
1) dla każdej z osób podanych w wykazie osób przewidzianej do bezpośredniej realizacji usług (animator lokalny, socjoterapeuta, pedagog) stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, wykonawca zobowiązany jest załączyć: a) życiorys w formie CV, uwzględniający wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie w pracy zawodowej, b) dokumenty potwierdzające wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie w pracy zawodowej zawarte w życiorysie, c) dane zawarte w ww. dokumentach stanowić będą podstawę do oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. 2) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 -8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - dotyczy bezpośrednich realizatorów usługi (animatora lokalnego, socjoterapeuty, pedagoga); 3) oświadczenie, że bezpośredni realizatorzy usług posiadają pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz oferty (WEDŁUG ZAŁĄCZONEGO WZORU). 2. Upoważnienie do podpisania oferty (fakultatywnie, jeżeli nie wynika ono z odrębnych dokumentów).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 50
- 2 - Jakość oferowanej usługi - 50
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip143.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie,
ul. Mazowiecka 5, 87-800 Włocławek.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.06.2011 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, ul. Mazowiecka 5, 87-800 Włocławek.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Aktywna Integracja - Projekt Systemowy MOPR Włocławek realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytet VII Promocja Aktywnej Integracji, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIKI:
Ogłoszenie o zamówieniu (1615kB)
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (845kB)
1. Załącznik Nr 1 – ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWNE (556kB)
Wzór formularza ofertowego. (542kB)
Wzór wykazu wykonanych usług (359kB)
Wzór wykazu osób (490kB)
Wzór oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych (122kB)
Wzór oświadczenia w trybie art. 24 ust 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych (511kB)
Wzór oświadczenia w trybie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych (423kB)
metryczka
Wytworzył: Lidia Lewandowska (26 maja 2011)
Opublikował: Piotr Grudziński (26 maja 2011, 09:30:03)
Ostatnia zmiana: Piotr Grudziński (18 lipca 2011, 12:09:43)
Zmieniono: Przeniesiono do archiwum
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2113