ZESPÓŁ KONTROLI I STANDARDÓW JAKOŚCI
1. Pracą Zespołu Kontroli i Standardów Jakości kieruje Dyrektor.2. Do zadań Zespołu należy w szczególności:
1. Nadzór nad
realizacją zadań wynikających ze statutów i regulaminów oraz koordynowanie
pracy ośrodków wsparcia i pomocy społecznej, tj.:
a) Środowiskowego Domu
Samopomocy przy ul. Zapiecek 10 we Włocławku,
b) Domu Pomocy
Społecznej przy ul. Nowomiejskiej 19 we Włocławku,
c) Domu Pomocy
Społecznej przy ul. Dobrzyńskiej 102 we Włocławku,
d) Centrum Opieki nad
Dzieckiem przy ul. Żytniej 55 we Włocławku.
e) Placówki
Opiekuńczo-Wychowawczej „Maluch” przy ul. Sielskiej 5 we Włocławku
2. Koordynowanie
miesięcznych i rocznych planów merytorycznych i rzeczowo-finansowych ośrodków
wsparcia i pomocy społecznej.
3. Nadzorowanie
realizacji programów terapeutycznych, profilaktycznych i innych wynikających
z rozeznanych potrzeb.
4. Współpraca z
organami nadzoru w zakresie przestrzegania przez placówki wsparcia i pomocy
społecznej standardów świadczonych usług.
5. W ramach nadzoru nad
samodzielnymi jednostkami organizacyjnymi opracowanie planów kontroli i ich
realizacja.
6. Realizacja zadań
związanych z utrzymaniem standardów systemu zarządzania jakością
zapewniających wykonanie postanowień polityki jakości Ośrodka, spełnienie
wymagań normy PN - EN ISO 9001 i organizacji certyfikującej.
7. Koordynacja
funkcjonowania kontroli zarządczej w Ośrodku w zakresie wyznaczonym przez
Dyrektora w tym, przygotowywanie corocznej samooceny kontroli zarządczej na
poziomie komórek organizacyjnych i przeglądów funkcjonowania kontroli
zarządczej, opracowywanie zarządzeń, formularzy i dokumentów związanych z
systemem kontroli zarządczej oraz analizy dokumentów wskazanych przez
Dyrektora.
8. Sporządzanie i
prowadzenie rejestru ryzyk Ośrodka, przedstawianie Dyrektorowi okresowej
oceny skuteczności i metod przeciwdziałania ryzyku na poziomie komórek
organizacyjnych.
9. Pozyskiwanie na
rzecz Ośrodka środków zewnętrznych na realizację projektów i programów
mających wpływ na jakość świadczeń pomocy społecznej i działalności
jednostki.
10. Prowadzenie stosownie do potrzeb spraw organizacyjno-administracyjnych w zakresie tworzenia i przekształcania samorządowych jednostek pomocy społecznej,
11. Inicjowanie i realizacja działań na rzecz jakości udzielanych: świadczeń pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych, dodatków mieszkaniowych i działań pomocowych dla osób niepełnosprawnych,
12. Opracowywanie i
realizacja rocznych programów audytów systemu zarządzania jakością,
przygotowanie list pytań i raportów z audytów, w tym wniosków w zakresie
efektywności, rzetelności i jakości udzielanych świadczeń,
13. Opracowanie programów
i szkolenie pracowników w zakresie systemu zarządzania jakością,
14 Współpraca z jednostkami
pomocy społecznej, organizacjami pozarządowymi i organizacją certyfikującą
w zakresie jakości świadczonej pomocy.
metryczka
Wytworzył: Mariusz Komorowski (3 listopada 2016)
Opublikował: Mariusz Komorowski (3 listopada 2016, 20:07:56)
Ostatnia zmiana: Mariusz Komorowski (1 czerwca 2018, 07:47:15)
Zmieniono: Zaktualizowano dane
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3759