KURSY ZAWODOWE DLA 20 OSÓB, NIEPEŁNOSPRAWNYCH, BEZROBOTNYCH I NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO, UCZESTNIKÓW PROJEKTU JESTEŚMY AKTYWNI

KURSY ZAWODOWE DLA 20 OSÓB, NIEPEŁNOSPRAWNYCH, BEZROBOTNYCH I NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO, UCZESTNIKÓW PROJEKTU JESTEŚMY AKTYWNI
Numer ogłoszenia: 289934 - 2011; data zamieszczenia: 15.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Kościuszki 26, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 4116399, faks 054 4116399.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip143.lo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: KURSY ZAWODOWE DLA 20 OSÓB, NIEPEŁNOSPRAWNYCH, BEZROBOTNYCH I NIEAKTYWNYCH ZAWODOWO, UCZESTNIKÓW PROJEKTU JESTEŚMY AKTYWNI.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych i kursów dla 20 osób niepełnosprawnych, bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo, niepracujących będących w wieku aktywności zawodowej, uczestniczących w projekcie JESTEŚMY AKTYWNI realizowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 1013, Priorytet VII Promocja aktywnej integracji, Działanie 7.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.1. Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według klasyfikacji CPV: Główny przedmiot: 80.53.00.00-8 - usługi szkolenia zawodowego; Dodatkowe przedmioty: 55.50.00.00-5 - usługi bufetowe oraz w zakresie podawania posiłków; 66.51.20.00-2 - usługi ubezpieczeń od następstw nieszczęśliwych wypadków i ubezpieczeń zdrowotnych; 85.14.00.00-2 - Różne usługi w dziedzinie zdrowia. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje kursy zawodowe i kursy składające się z zajęć teoretycznych, zajęć praktycznych i egzaminów końcowych w wymiarze określonym niżej w pkt 6. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację następujących pięciu części zamówienia, z których każda stanowi odrębną część zamówienia: 1) CZĘŚĆ I - kurs zawodowy w zawodzie opiekun osób chorych, niepełnosprawnych, dzieci - kod zawodu: opiekunka domowa 532201, pozostali pracownicy domowej opieki osobistej 532290, opiekunka dziecięca domowa 531104. Dla 1 osoby. 2) CZĘŚĆ II - kurs zawodowy w zawodzie magazynier - sprzedawca - kod zawodu: magazynier 432103, sprzedawca 522301. Dla 4 osób. 3) CZĘŚĆ III - kurs zawodowy w zawodzie spawacz elektryczny metodą MIG - kod zawodu: spawacz metodą MIG 721205. Dla 1 osoby. 4) CZĘŚĆ IV - kurs zawodowy w zawodzie operator wózków widłowych - kod zawodu: kierowca operator wózków jezdniowych 834401. Dla 3 osób. 5) CZĘŚĆ V - kurs umożliwiający uzyskanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie florysta - kod zawodu: florysta 343203, bukieciarz 524901. Dla 11 osób. 5. Celem przeprowadzenia kursów określonych w pkt 4 jest podniesienie kompetencji zawodowych uczestników, przygotowanie do pracy w zawodzie, określonym poszczególną częścią przedmiotu zamówienia oraz uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu kursu zawodowego zgodnie z § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. Nr 31, poz. 216), lub kursu zgodnie z § 8 ww. rozporządzenia, a także zaświadczenia wymagane innymi przepisami prawa, następująco: 1) CZĘŚĆ I - kurs zawodowy w zawodzie opiekun osób chorych, niepełnosprawnych, dzieci: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych) o ukończeniu kursu zawodowego w zawodzie opiekun osób chorych, niepełnosprawnych, dzieci, b) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 2) CZĘŚĆ II - kurs zawodowy w zawodzie magazynier - sprzedawca: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ww. rozporządzenia) o ukończeniu kursu zawodowego w zawodzie magazynier, b) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ww. rozporządzenia) o ukończeniu kursu zawodowego w zawodzie sprzedawca, c) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 3) CZĘŚĆ III - kurs zawodowy w zawodzie spawacz elektryczny metodą MIG: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ww. rozporządzenia) potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie spawacz, b) książeczkę spawacza z uprawnieniami MIG-131, po ukończeniu egzaminu kwalifikacyjnego według wytycznych Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach W-07-IS-17, c) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 4) CZĘŚĆ IV - kurs zawodowy w zawodzie operator wózków widłowych: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ww. rozporządzenia) potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie kierowca - operator wózków jezdniowych, b) dokument potwierdzający uprawnienia do obsługi wózka jezdniowego z napędem silnikowym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. Nr 118, poz. 1263), wystawiony na podstawie pozytywnego wyniku sprawdzianu, o którym mowa w tym rozporządzeniu, c) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 5) CZĘŚĆ V - kurs umożliwiający uzyskanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie florysta: a) zaświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do ww. rozporządzenia) potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodzie florysta, b) certyfikat uczestnictwa w szkoleniach współfinansowanych ze środków EFS. 6. Kurs zawodowy (kurs) w zawodzie określonym w: 1) CZĘŚCI I - musi obejmować minimum: 27 godzin zajęć teoretycznych, 70 godzin zajęć praktycznych + 3 godziny egzaminu końcowego, 2) CZĘŚCI II - musi obejmować minimum: 27 godzin zajęć teoretycznych, 50 godzin zajęć praktycznych, 20 godzin z obsługi kas fiskalnych + 3 godziny egzaminu końcowego, 3) CZĘŚCI III - musi obejmować minimum: 20 godzin zajęć teoretycznych, 75 godzin zajęć praktycznych+ 5 godzin egzaminu końcowego, 4) CZĘŚCI IV - musi obejmować minimum: 22 godziny zajęć teoretycznych, 75 godzin zajęć praktycznych + 3 godziny egzaminu końcowego, 5) CZĘŚCI V - musi obejmować minimum: 20 godzin zajęć teoretycznych, 77 godzin zajęć praktycznych + 3 godzin egzaminu końcowego. 7. Poszczególne kursy nie mogą trwać dłużej niż 2 miesiące, licząc od dnia pierwszych zajęć, nie dłużej jednak niż do dnia 30 listopada 2011 r. Zajęcia mogą odbywać się w dni robocze (bez sobót, niedziel i świąt). Wymagane godziny realizacji szkoleń: pomiędzy godziną 8:00, a godziną 18:00. Za godzinę zajęć przyjmuje się jednostkę lekcyjną trwającą 60 minut. Dzienny limit nauczania wraz z przerwami i poczęstunkiem nie może przekroczyć 6 godzin zegarowych. 8. Zakres tematyczny i godzinowy wymaganych zajęć (minimum programowe) we wszystkich częściach zamówienia opisany jest w Załączniku Nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 9. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić szczegółowe programy poszczególnych kursów. Proponowane programy zajęć, zakres tematyczny, atrakcyjność kursów w tym metody i formy nauczania oraz wykorzystywane narzędzia stanowiły będą element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. 10. Kursy muszą się odbywać w odpowiedniej bazie szkoleniowej, zlokalizowanej na terenie miasta Włocławek. Pomieszczenia przeznaczone na realizację zajęć teoretycznych, powierzchniowo oraz pod względem sprzętu i wyposażenia muszą być dostosowane do jednoczesnego przebywania i swobodnego uczestnictwa w zajęciach wszystkich osób skierowanych na dany kurs. Zajęcia praktyczne nie muszą odbywać się równocześnie dla wszystkich uczestników danego kursu, ani nie muszą mieć miejsca w tym samym obiekcie. Wymagane jest, by praktyki na wszystkich kursach odbywały się w przystosowanych pracowniach, obiektach czy salach szkoleniowych, odpowiednio pod względem tematyki kursu wyposażonych, pod nadzorem przedstawiciela kadry dydaktycznej odpowiedzialnego za realizację przedmiotowego elementu składowego kursu. Warunki realizacji kursu zarówno zajęć teoretycznych, jaki i praktycznych muszą być zgodne z wymogami bezpieczeństwa i higieny pracy. 11. Realizacja usług szkoleniowych wymaga zagwarantowania odpowiednich narzędzi do przeprowadzenia zajęć teoretycznych, jak i praktycznych. Przez narzędzia rozumie się materiały piśmiennicze, pomoce naukowe i dydaktyczne, a także ubrania robocze, sprzęt i urządzenia w zależności od rodzaju kursu. Proponowane formy nauczania oraz wykorzystywane zajęcia stanowiły będą element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. Wydawanie ww. wymaga każdorazowego żądania potwierdzenia odbioru przez uczestnika na piśmie, które to dokumenty wykonawca po zakończeniu kursów zobowiązany będzie przedłożyć zamawiającemu. 12. Pomieszczenia, jak i wszystkie materiały oraz dokumenty, związane z realizacją szkoleń muszą promować realizowany przez MOPR projekt poprzez zamieszczenie jego logotypów. Te ostatnie oraz plakaty informacyjne zamawiający przekaże wykonawcy w dniu podpisania umowy o udzielenie zamówienia. Do oznakowania pozostałych zobowiązany jest wykonawca. 13. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę sprawującą nadzór wewnętrzny nad przebiegiem kursów, mający na celu podnoszenie jakości prowadzonego szkolenia. Zadaniem opiekuna jest sprawowanie nadzoru nad realizacją usługi i jej zgodności z warunkami zaproponowanymi w ofercie oraz obsługa administracyjna kursów, w tym wyposażenie szkolonych w niezbędne materiały, informowanie na bieżąco szkolonych, m.in. o terminach i miejscach zajęć, codzienne prowadzenie dziennika zajęć i listy obecności, przeprowadzenie dwóch ankiet: 1 na rozpoczęcie szkolenia oraz 2 po zakończeniu kursu zawodowego, a przed egzaminem końcowym (kwestionariusz ankiet, stanowiący załącznik do umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia zamawiający przekaże wykonawcy w dniu podpisania umowy). Wypełnione ankiety wykonawca zobowiązany będzie przekazać zamawiającemu po zakończeniu kursów wraz ze sprawozdaniem. Wymagane jest wskazanie jednej osoby niezależnie od ilości części zamówienia, na które wykonawca składa ofertę. 14. W trakcie kursów wykonawca zapewnia codziennie każdemu uczestnikowi, zimne napoje, kawę, herbatę oraz słodki poczęstunek. 15. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić uczestnikom szkolenia badania lekarskie niezbędne do wykonywania określonych w poszczególnych kursach zawodów: 1) dla wszystkich części - badań profilaktycznych wstępnych medycyny pracy, 2) dla uczestnika kursu w CZĘŚCI I - badań do celów sanitarno epidemiologicznych Sanepidu, 3) dla uczestników kursu operator wózków widłowych (CZĘŚĆ IV) - orzeczeń psychologicznych do wykonywania zawodu operator wózków. 16. Czas przeprowadzenia badań nie pomniejsza czasu przeznaczonego na realizację kursów. 17. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kursantom w trakcie zajęć podstawowe leki przeciwbólowe i niezbędne środki opatrunkowe. W nagłych przypadkach wykonawca zapewnia transport do placówki medycznej. 18. Zajęcia na poszczególnych kursach prowadzić mogą wyłącznie osoby posiadające uprawnienia do nauczania oraz posiadające odpowiednie kwalifikacje rodzajowe w określonym specyfiką przedmiotu zamówienia zawodach. Dane na temat kadry niezbędnej do realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia znajdują się w Załączniku Nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Kwalifikacje proponowanej kadry dydaktycznej stanowiły będą element oceny ofert w kryterium jakość oferowanej usługi. 19. Egzamin końcowy prowadzony musi być przez komisję składającą się z przewodniczącego oraz dwóch członków komisji. Wymagania, dotyczące składu komisji egzaminacyjnej oraz uprawnień jej członków znajdują się w Załączniku Nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 20. Wykonawca ubezpiecza każdego przedstawiciela potencjału kadrowego poprzez wykupienie polis OC i NNW na kwotę min. 12 tys. zł, przy czym OC na kwotę min. 5 tys. zł, chyba że osoby te są objęte ubezpieczeniem wykonawcy (formy ubezpieczenia grupowego). 21. Wykonawca ubezpiecza uczestników szkoleń poprzez wykupienie polisy NNW na kwotę min. 10 tys. zł na każdego uczestnika. 22. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego informowania zamawiającego imiennie o nie zgłoszeniu się na kurs osoby skierowanej przez zamawiającego, o nieobecności na kursie lub też o rezygnacji z uczestnictwa w kursie w trakcie jego trwania - pod rygorem odmowy przez zamawiającego zapłaty za szkolenie tej osoby. 23. W przypadku skierowania na kurs nowej osoby, każda nowo skierowana na kurs osoba w trakcie jego trwania musi odbyć 80 % zajęć teoretycznych i 100 % zajęć praktycznych. 24. Zamawiający zastrzega sobie prawo skierowania na kurs mniejszej liczy osób i brak możliwości skierowania osób dodatkowych, w celu przeprowadzenia kursu dla wskazanej w pkt 4 liczby osób. Nie dotyczy CZĘŚCI I oraz CZĘŚCI III. Zamawiający ponosi koszty za faktycznie przeszkoloną liczbę osób, nawet jeśli dany uczestnik uzyska negatywny wynik egzaminu końcowego. 25. Po zakończeniu kursu stanowiącego daną część zamówienia, wykonawca obligatoryjnie musi dostarczyć zamawiającemu sprawozdanie - protokół z realizacji usług wraz z nw. dokumentami w ciągu 14 dni: 1) Potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych przez uczestników szkoleń. 2) Kopia protokołu egzaminacyjnego z wyszczególnieniem osób, które nie przystąpiły do egzaminu, które egzaminu nie zdały i które egzamin zdały. 3) Kserokopie uzyskanych zaświadczeń lub innych dokumentów, potwierdzających ukończenie kursu. 4) Imienny wykaz osób, które nie ukończyły kursu. 5) Ankiet, o których mowa w pkt 13. 26. Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania oryginalnych dokumentów, dotyczących realizacji niniejszych szkoleń do 31.12.2020 r. 27. Wymagania określone w rozdziale II SIWZ dotyczą wszystkich części zamówienia, chyba, że w poszczególnych punktach zapisano inaczej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 55.50.00.00-5, 66.51.20.00-2, 85.14.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnianie niniejszego warunku przez wykonawcę w zakresie realizacji usług szkoleniowych dla osób bezrobotnych potwierdza: 1) posiadanie wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.) - DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI; 2) posiadanie akredytacji właściwego miejscowo według siedziby wykonawcy kuratora oświaty do prowadzenia kształcenia w systemie pozaszkolnym - DOTYCZY CZĘŚCI I oraz CZĘŚCI II;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnianie niniejszego warunku potwierdza wykonanie przez Wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie następujących usług szkoleniowych: 1) przeszkolenie w ramach kursu zawodowego 1 osoby bezrobotnej w zawodzie opiekun osób chorych, niepełnosprawnych, dzieci - w przypadku składania oferty na CZĘŚĆ I, 2) przeszkolenie w ramach kursu zawodowego 4 osób bezrobotnych w zawodzie magazynier lub-i sprzedawca - w przypadku składania oferty na CZĘŚĆ II, 3) przeszkolenie w ramach kursu zawodowego 1 osoby bezrobotnej w zawodzie spawacz elektryczny metodą MIG - w przypadku składania oferty na CZĘŚĆ III, 4) przeszkolenie w ramach kursu zawodowego 3 osób bezrobotnych w zawodzie operator wózków widłowych - w przypadku składania oferty na CZĘŚĆ IV, 5) przeszkolenie w ramach kursu zawodowego lub kursu 11 osób bezrobotnych w zawodzie florysta - w przypadku składania oferty na CZĘŚĆ V. Przez odpowiedni rodzaj rozumie się organizowanie kursów współfinansowanych, bądź nie, ze środków Unii Europejskiej, kończących się wydaniem zaświadczeń, stanowiących cel kursów. Przez odpowiedni zakres rozumie się organizowanie kursów, których odbiorcami były osoby bezrobotne w wieku aktywności zawodowej. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty (np. referencje) potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował: 1) ośrodkiem szkoleniowym, wyposażonym we właściwe sale szkoleniowe do realizacji zajęć teoretycznych i praktycznych oraz placówkami z przeznaczeniem na miejsce zajęć praktycznych: opiekun osób chorych, niepełnosprawnych, dzieci, pomoc domowa (2 różne placówki) w przypadku kursu zawodowego opiekun osób chorych, niepełnosprawnych - w razie składania oferty na CZĘŚĆ I, 2) ośrodkiem szkoleniowym, wyposażonym we właściwe sale szkoleniowe dla 4 osób do realizacji zajęć teoretycznych oraz salą szkoleniową lub placówką z przeznaczeniem na miejsce zajęć praktycznych w przypadku kursu zawodowego magazynier sprzedawca - w razie składania oferty na CZĘŚĆ II, 3) ośrodkiem szkoleniowym, wyposażonym we właściwe sale szkoleniowe do realizacji zajęć teoretycznych z bloku motywacyjnego, oraz salą szkoleniową lub placówką (np. warsztatami) z przeznaczeniem na miejsce zajęć praktycznych w przypadku kursu zawodowego spawacz elektryczny metodą MIG - w razie składania oferty na CZĘŚĆ III, 4) ośrodkiem szkoleniowym, wyposażonym we właściwe sale szkoleniowe dla 3 osób do realizacji zajęć teoretycznych oraz salą szkoleniową lub placówką z przeznaczeniem na miejsce zajęć praktycznych, oraz dysponowanie 1 stanowiskiem nauki jazdy i manewrowania wózkami jezdniowymi z napędem silnikowym oraz placem manewrowym z halą do nauki jazdy na ww. wózkach. Wymagane także dysponowanie min. jednym wózkiem podnośnikowym oraz jednym wózkiem załadowczym. Wózki muszą być sprawne technicznie i dopuszczone do użytku. W przypadku kursu zawodowego operator wózków widłowych - w razie składania oferty na CZĘŚĆ IV, 5) ośrodkiem szkoleniowym, wyposażonym we właściwe sale szkoleniowe dla 11 osób do realizacji zajęć teoretycznych oraz salą szkoleniową lub placówką (np. kwiaciarnią) z przeznaczeniem na miejsce zajęć praktycznych w przypadku kursu zawodowego florysta - w razie składania oferty na CZĘŚĆ V, 6) w przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia dysponowanie bazą, o której mowa w ppkt od 1 do 5 jednocześnie - wybiórczo w zależności od tego, które części będzie obejmowała oferta i od zaproponowanych terminów przeprowadzenia poszczególnych kursów.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi zapewnić potencjał kadrowy niezbędny do przeprowadzenia szkoleń, w osobach: 1) kadra dydaktyczna do realizacji zajęć teoretycznych, posiadająca wykształcenie wyższe, uprawnienia do nauczania, oraz odpowiednie kwalifikacje w zależności od specjalności danego kursu zawodowego, 2) kadra dydaktyczna do realizacji zajęć praktycznych musi posiadać co najmniej wykształcenie średnie, uprawnienia do nauczania w zakresie przedmiotów zawodowych oraz posiadać kwalifikacje w zależności od specjalności danego kursu zawodowego, 3) komisja egzaminacyjna w składzie 3 osobowym - posiadająca odpowiednie wykształcenie zgodnie z § 11 rozporządzenia MEiN z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz.U. Nr 31, poz. 216), dotyczy CZĘŚCI I oraz CZĘŚCI II, 4) komisja egzaminacyjna w składzie 3 osobowym - posiadająca odpowiednie wykształcenie zgodnie z § 7 rozporządzenia MEiN z dnia 3 lutego 2006 r. (Dz.U. Nr 31, poz. 216), dotyczy CZĘŚCI III, CZĘŚCI IV oraz CZĘŚCI V, 5) opiekun grupy szkoleniowej opiekunem grupy może być osoba z katalogu osób wymienionych w ppkt od 1 do 4 lub inna osoba posiadająca minimum wykształcenie średnie zatrudniona minimum do 31.12.2011 r. na podstawie umowy o pracę u wykonawcy, potrafiąca wypełnić obowiązki opiekuna. Potwierdzeniem spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania oferowanej usługi szkoleniowej jest sporządzenie przez wykonawcę wykazu kadry uwzględniającego wymogi zamawiającego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. - DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie przewiduje szczególnego sposobu dokonywania oceny tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie
  • opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
  • inne dokumenty

    1) opracowany przez wykonawcę dzienny harmonogram kursu (z podaniem konkretnych dat) zawierający minimum założeń programowych opisanych w załączniku nr 1 do SIWZ. Przy tworzeniu harmonogramu wymagane jest uwzględnienie liczby uczestników, a także tematyki kursu. W harmonogramie zawarte muszą być założenia poszczególnych zajęć z określeniem ich celu i planowanej formy przebiegu, stosowane metody i narzędzia nauczania oraz oczekiwane rezultaty, a także wskazanie osoby odpowiedzialnej za realizowane zajęcie. Wymagane jest szczegółowe określenie miejsca realizacji kursu. Harmonogram będzie stanowił podstawę do oceny oferty przez komisję przetargową w kryterium jakość oferowanej usługi. Harmonogram należy sporządzić odrębnie dla każdej z części; 2) oświadczenie o spełnieniu wymogu dotyczącego wykupienia polis ubezpieczeniowych dla kadry - DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI; 3) oświadczenie o spełnieniu wymogu dotyczącego wykupienia polis ubezpieczeniowych dla uczestników szkoleń - DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI; 4) do wykazu osób mających realizować zamówienie należy dołączyć informacje na temat ich uprawnień wymaganych przepisami oraz kwalifikacji niezbędnych do wykonywania zamówienia z określeniem funkcji przewidzianej w realizacji przedmiotu umowy zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ - DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI; 5) życiorysy zawodowe osób podanych w wykazie - DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI; 6) dokumenty potwierdzające uprawnienia i kwalifikacje oraz przebieg życiorysu zawodowego osób podanych w wykazie - DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) oświadczenie wykonawcy o posiadaniu wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2008 r. Nr 69, poz. 145 z późn. zm.); 2) akredytację właściwego miejscowo według siedziby wykonawcy kuratora oświaty do prowadzenia kształcenia w systemie pozaszkolnym na kurs zawodowy będący przedmiotem danej części zamówienia DOTYCZY CZĘŚCI I oraz CZĘŚCI II; 3) Formularz oferty. 4) Kalkulację ceny ofertowej dla każdej z części zamówienia odrębnie. 5) Upoważnienie do podpisania oferty (fakultatywnie, jeżeli nie wynika ono z odrębnych dokumentów).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - Jakość oferowanej usługi - 50

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip143.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie we Włocławku, ul. Mazowiecka 5, 87-800 Włocławek.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.09.2011 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie we Włocławku, ul. Mazowiecka 5, 87-800 Włocławek.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane w ramach projektu JESTEŚMY AKTYWNI realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 1013, Priorytet VII Promocja aktywnej integracji, Działanie 7.2. Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.1. Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK:

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (953kB) pdf
Załącznik Nr 1 – Wymagane minimum programowe. (818kB) pdf
Załącznik Nr 2 – Wymagany potencjał kadrowy. (579kB) pdf
Załącznik Nr 3 – Istotne postanowienia umowne. (957kB) pdf
Druk formularza ofertowego. (765kB) pdf
Wzór oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych. (505kB) pdf
Wzór oświadczenia w trybie art. 24 ust 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych. (511kB) pdf
Wzór oświadczenia w trybie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych (423kB) pdf
Druk harmonogramu kursu. (517kB) pdf
Druk wykazu zrealizowanych kursów. (458kB) pdf
Druk wykazu potencjału kadrowego. (459kB) pdf

UWAGA:

Odpowiedź na zapytanie wykonawcy (282kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Lidia Lewandowska (15 września 2011)
Opublikował: Piotr Grudziński (15 września 2011, 13:34:41)

Ostatnia zmiana: Piotr Grudziński (2 stycznia 2012, 09:20:44)
Zmieniono: Przeniesiono do archiwum

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2343