Świadczenie usług pocztowych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku Numer ogłoszenia: 531398 - 2012

Świadczenie usług pocztowych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku
Numer ogłoszenia: 531398 - 2012; data zamieszczenia: 28.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Kościuszki 26, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 4116399, faks 054 4116399.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip143.lo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 4.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze do 50 gram i powyżej 50 gram oraz paczek, w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, a także doręczanie zwrotów przesyłek nie doręczonych Zamawiającemu. Punkty dystrybucji listów Zamawiającego: 4.5.1. siedziba przy ul. Kościuszki 26 4.5.2. siedziba przy ul. Kilińskiego 1 4.5.3. siedziba przy ul. Ogniowej 8/10 4.2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 4.2.1. przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie: 4.2.1.a. przesyłek listowych, w tym przesyłek z korespondencją o wadze do 50g krajowych nierejestrowanych, 4.2.1.b. przesyłek listowych, w tym przesyłek z korespondencją o wadze do 50g krajowych rejestrowanych, 4.2.1.c. przesyłek listowych, w tym przesyłek z korespondencją o wadze do 50g zagranicznych rejestrowanych, 4.2.1.d. przesyłek listowych, w tym przesyłek z korespondencją o wadze powyżej 50g do 2000g krajowych rejestrowanych, 4.2.1.e. przesyłek listowych, w tym przesyłek z korespondencją o wadze powyżej 50g do 2000g krajowych nierejestrowanych, 4.2.1.f. przesyłek listowych, w tym przesyłek z korespondencją o wadze powyżej 50g do 2000g krajowych nierejestrowanych, 4.2.1.g. paczek krajowych (rejestrowanych) występujących jako przesyłki i paczki priorytetowe bądź zwykłe oraz ZPO. Szczegółowy opis przesyłek zawiera załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 4.2.2. Przesyłki określone w pkt. 4.2.1 mogą występować jako: 4.2.2.a. przesyłki z korespondencją zgodnie z art. 3 pkt. 22 Ustawy Prawo Pocztowe rozumie się przesyłki z informacją utrwalaną na dowolnym nośniku fizycznym, w tym utrwaloną pismem wypukłym (których wystąpienia, nie można wykluczyć w okresie obowiązywania umowy zawartej w wyniku niniejszego), opatrzoną przez nadawcę adresem, z wyłączeniem książek, katalogów, dzienników i czasopism, 4.2.2.b. priorytetową rozumie się usługę realizowaną najszybszą drogą transportu i najszybszej kategorii w procesie przygotowania i doręczania tj.: dla przesyłek i paczek krajowych, odebranych w siedzibie Zamawiającego do godz. 15:00 - termin dostarczenia wynosi do 1 dnia roboczego; dla przesyłek z adresem dostarczenia na terenie Europy - termin dostarczenia do 3 dni roboczych, wg terminów liczonych od daty nadania przesyłki bądź paczki odebranej w siedzibie Zamawiającego, 4.2.2.c. zwykłą rozumie się usługę nie będącą usługą najszybszej kategorii, realizowaną zgodnie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.), 4.2.2.d. ZPO - przesyłkę oraz paczkę za potwierdzeniem odbioru, polegającą na doręczeniu nadawcy formularza z pokwitowaniem adresata odbioru przesyłki rejestrowanej 4.2.2.e. rejestrowaną - przesyłkę oraz paczkę przyjętą za pokwitowaniem przyjęcia i doręczaną za pokwitowaniem odbioru, adresatowi. 4.2.2.f. nie rejestrowaną - przesyłkę oraz paczkę przyjętą od Zamawiającego na podstawie zestawienia ilościowego wg poszczególnych kategorii wagowych, dostarczaną bez pokwitowania odbioru. 4.2.3. doręczanie Zamawiającemu zwrotów przesyłek niedoręczonych, po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy 4.2.4. odbieranie przesyłek z siedziby przy ul. Kościuszki 26. 4.3. Realizacja przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę musi się odbywać zgodnie w szczególności z przepisami: 4.3.1. ustawy z dnia 12.06.2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189 poz. 1159 z późn. zm.) 4.3.2. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.) 4.3.3. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. z 2003 r., Nr 183, poz. 1795 z późn. zm.) 4.3.4. umowami międzynarodowymi ratyfikowanymi przez Rzeczpospolitą Polską, umowami międzynarodowymi zawartymi w sposób dopuszczalny przez prawo międzynarodowe dotyczącymi świadczenia usług pocztowych oraz wiążącymi regulaminami wykonawczymi Światowego Związku Pocztowego, 4.3.5. Kodeksu postępowania cywilnego, 4.3.6. Kodeksu postępowania karnego, 4.3.7. Kodeksu cywilnego, 4.4. Odbiór przesyłek oraz paczek przeznaczonych do wysłania dokonywany będzie przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, w przypadku punktów dystrybucji przy ul Kilińskiego i Ogniowej, a przypadku punktu dystrybucji przy ul. Kościuszki - upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, codziennie w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 14:00-15:00. Przesyłki. Zamawiający będzie dostarczał do wskazanego przez Wykonawcę miejsca na terenie miasta Włocławka osobiście w godzinach 14:00-15:00. 4.5. Zamawiający będzie nadawał przesyłki oraz paczki w formie uporządkowanej, odpowiadającej wymogom dla danego rodzaju, określonym w ustawie, rozporządzeniach oraz innych aktach prawnych wydanych na ich podstawie w szczególności polegających na: 4.5.1. nadawaniu przesyłek rejestrowanych w stanie uporządkowanym rozumiane jako - wpisanie każdej przesyłki do rejestru, sporządzonego w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla placówki nadawczej Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia dla Zamawiającego stanowić będzie potwierdzenie nadania przesyłek. 4.5.2. nadawaniu przesyłek nierejestrowanych w stanie uporządkowanym rozumiane jako - nadawanie według zestawienia ilościowego przesyłek, według poszczególnych kategorii wagowych, sporządzonego w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla placówki nadawczej Wykonawcy w celach rozliczeniowych a kopia dla Zamawiającego stanowić będzie potwierdzenie nadania danej partii przesyłek, 4.5.3. umieszczaniu na każdej nadawanej przesyłce w sposób trwały i czytelny: nazwy odbiorcy wraz z jego adresem, rodzaju przesyłki oraz pełnej nazwy i adresu zwrotnego Zamawiającego, 4.5.4. przestrzeganiu międzynarodowych przepisów pocztowych dotyczących umieszczania na opakowaniu przesyłek wyłącznie informacji pocztowych niezbędnych do wyekspediowania przesyłek za granicę. 4.6. Wykonawca realizując usługę nie może dokonywać przepakowywania przesyłek z opakowania Zamawiającego we własne. 4.7. Szacunkowe zestawienie ilości przesyłek i paczek stanowiących przedmiot zamówienia, z uwzględnieniem podziału wagowego oraz rodzaju, zostało określone w załączniku nr 2 do SIWZ. Dane zawarte w tabeli, opracowano w oparciu o zrealizowane usługi pocztowe w 2012 roku 4.8. Podane w zestawieniu ilości przesyłek oraz paczek (załącznik nr 2 do SIWZ) mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego na co Wykonawca wyraża zgodę. Służą one jedynie orientacyjnemu określeniu wielkości przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie gwarantuje w żaden sposób, że podane ilości zostaną osiągnięte ani nie gwarantuje, że nie zostaną przekroczone w okresie trwania umowy. 4.9. Rozliczenie między Stronami z tytułu realizacji usługi, dokonywane będzie z dołu tj. w terminie późniejszym niż dzień nadania przesyłek, z zastrzeżeniem, iż obliczenia dokonuje się w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego. Okresem rozliczeniowym opłaty z dołu będzie okres miesiąca kalendarzowego. 4.10. Podstawę rozliczeń pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą stanowić będą ceny jednostkowe brutto za przesyłki pocztowe i wysokość opłat wskazanych przez Wykonawcę w formularzu cenowym oraz faktyczna ilość przesyłek odebranych w okresie rozliczeniowym od Zamawiającego, stwierdzona na podstawie dokumentów nadawczych. 4.11. Usługi, których rodzaj nie został wyszczególniony w załączniku nr 2, a których wystąpienia, w okresie obowiązywania umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania Zamawiający nie może wykluczyć ze względu na specyfikę działalności Zamawiającego, będą wyceniane dodatkowo zgodnie z obowiązującym w dniu realizacji usługi cennikiem Wykonawcy z uwzględnieniem zaproponowanych upustów. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia cennika najpóźniej w dniu podpisania umowy. 4.12. Wykonawca niezwłocznie po wyczerpaniu możliwości doręczenia przesyłki rejestrowanej, dokona zwrotu niedoręczonej przesyłki do wskazanego punktu dystrybucji korespondencji, z zachowaniem następujących zasad: 4.12.a. wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowanie odbioru przez adresata, niezwłocznie po doręczeniu przesyłki. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę w terminie 7 kolejnych dni, licząc od dnia następnego po dniu pozostawienia zawiadomienia u adresata. Jeżeli adresat nie zgłosi się po odbiór przesyłki w w/w terminie Wykonawca sporządza powtórne zawiadomienie o możliwości jej odbioru w terminie kolejnych 7 dni. Po upływie terminu odbioru przesyłka niezwłocznie zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nie odebrania przez adresata zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych, 4.12.b. usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej uważa się za niewykonaną, jeżeli doręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienie o próbie jej doręczenia nie nastąpiło w terminie 14 dni od dnia nadania, 4.12.c. reklamacje z tytułu niewykonania usługi Zamawiający może zgłosić po upływie 14 dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej, nie później jednak niż przed upływem 12 miesięcy od ich nadania, 4.12.d. termin udzielenia odpowiedzi na reklamację nie może przekroczyć 30 dni od dnia złożenia reklamacji, 4.12.e. w przypadku wyczerpania drogi reklamacyjnej, stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego 4.13. Wykonawca odpowiada za nie wykonanie lub nienależyte wykonanie usług pocztowych chyba, że spowodowane jest ono działaniem siły wyższej. 4.14. Wykonawca będzie dostarczać bezpłatnie Zamawiającemu druki zwrotnego potwierdzenia odbioru.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.20.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał uprawnienia na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz1159, z późn. zm.) w zakresie uprawniającym do wykonania zamówienia albo ustawowe zwolnienie z obowiązku posiadania ww. zezwolenia. Na potwierdzenie w/wym. warunku zamawiający żąda złożenia aktualnego zezwolenia, wydanego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie do realizowania usług stanowiących przedmiot zamówienia. Wykonawca na potwierdzenie spełniania tego warunku musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie usług odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (świadczenie usług pocztowych w postaci wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) o wartości minimum 80.000,00 zł brutto każda. Wykonawca musi załączyć dokumenty potwierdzające że usługi wykonane zostały lub są wykonywane należycie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczególnych wymagań do spełniania tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczególnych wymagań do spełniania tego warunku

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę nie mniejszą niż 50tys. brutto - na wszystkie zdarzenia i na jedno zdarzenie. Z treści polisy musi wynikać iż jest ona opłacona. W przeciwnym przypadku należy przedłożyć stosowny dokument potwierdzający wniesienie opłaty za polisę (np. dowód wpłaty, przelew, itp.)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

11.1.Formularz ofertowy 11.2.Formularz cenowy 11.3.Upoważnienie do podpisania oferty (fakultatywnie, jeżeli nie wynika ono z odrębnych dokumentów)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, za wyjątkiem niżej opisanych sytuacji: 18.6.1. w przypadku zmiany stawki podatku VAT, 18.6.2. w przypadku upadłości lub likwidacji wykonawcy, lub innej sytuacji, w której zobowiązanie wykonawcy przejmuje inny podmiot lub następca prawny, 18.6.3. w przypadku zmiany danych adresowych stron umowy, 18.6.4. w przypadku zmiany obowiązującego prawa w zakresie wykonania przedmiotu umowy, 18.6.5. w przypadku zmian organizacyjnych Zamawiającego, polegających na zmniejszeniu punktów dystrybucji przesyłek, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, 18.6.6. w przypadku innych okoliczności i zmian nieistotnych, o których wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania nie wpłynęłaby na krąg podmiotów, ubiegających się o niniejsze zamówienie czy też na wynik postępowania

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip143.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, ul. Mazowiecka 5, 87-800 Włocławek.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.01.2013 godzina 14:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, ul. Mazowiecka 5, 87-800 Włocławek.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (4450kB) pdf
Załącznik Nr 1 Opis przedmiotu zamówienia (631kB) pdf
Załącznik Nr 2 Szacunkowe ilości przewidywanych przesyłek (1500kB) pdf
Załącznik Nr 3 Istotne postanowienia umowne (1628kB) pdf
Wzór formularza ofertowego (1222kB) pdf
Wzór oświadczenia w trybie art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (179kB) pdf
Wzór oświadczenia w trybie art. 24 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (612kB) pdf
Wzór oświadczenia w trybie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych (190kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Lidia Lewandowska (28 grudnia 2012)
Opublikował: Mariusz Komorowski (28 grudnia 2012, 14:48:05)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1416